مزیت نیروهای اطلاعاتی

در کتاب آخرین روزهای امپراطوری شوروی ص 585 از قول ساخاروف معروف ترین فرد اپوزیسیون آن زمان نقل شده: در مقام مقیسه با بلندپایگان حزب، افراد کا گ ب نسبتا درستکار و فرهیخته بودند. آن سازمان حتی می توانست یک پروردگاه احتمالی استعدادهای اصلاح طلبی باشد. ساخاروف استدلال می کرد که تحلیل گران و ماموران کا گ ب چون به شکل گسترده ای مطالعه می کنند و به سفر می روند، خیلی بهتر از کسانی دیگر تصویری واقعی از یاس و درماندگی داخل مرزهای کشور و واقعیت های خارج را دارند.

2 دیدگاه

  1. مهدی ع. said,

    ژوئیه 18, 2012 در 10:40 ق.ظ.

    کاملا نظر درستی هست… یوری آندروپوف که سالها رئیس کا گ ب بود در مدت ریاست کوتاهش پس از برژنف شروع به مبارزه با فسادی اقتصادی سران حزب کمونیست کرد و نسل جوان رهبران شوروی از جمله گورباچف را بالا کشید.

  2. سپتامبر 25, 2012 در 5:19 ق.ظ.

    ربط ما چیست؟ – آیا اساتید دانشگاهی و کارشناسان ما در حل مشکل کاهش صدمات زلزله کم کار و سهل انگاراند؟ (مورد زلزله در ایران)
    با تشکر از نظرات و کامنتهای خوبی که دوستان و خوانندگان درج کرده اند … اجازه بدید که خلاصه ای از یکی از نظرات رایج را برایتان بازگو کنم. بسیاری از هموطنان عزیز (در عین لطف داشتن و تائید مقاله های تقدیم شده در مورد زلزله) نظرهائی شبیه به این (که راستش من رو کلافه کرده) دارند که، » در ایران باید کار اساسی در زمینه بافت های فرسوده با یک برنامه ریزی اساسی زیر نظر نهادهای بین المللی و با بودجه ملی انجام بشه تا از فاجعه های آتی پیشگیری بشه.» یعنی، همه منتظر برنامه ریزی اساسی و دولتی و حتی نهادهای بین المللی بنشینیم که مسئولیت حل مشکلات ما و به انجام رساندن صحیح کارهای ما را قبول کنند … ای بابا… جریان چیه؟ … پس مسئولیت فردی ما چی شد؟ (… لطفا بقیه ی مقاله و شماره های دیگر را در بلاگفا بخوانید.)
    http://soheylashakerine.blogfa.com/
    ممنون میشم اگر این مقاله را برای 5 نفر دیگر بفرستید و بلاگفای من را در سایتتون لینک کنید.


بیان دیدگاه