این شیخ قطری به چه می اندیشد؟

پارسال به کنفرانس منابع طبیعی و اقتصاد موسسه تحقیقات منابع طبیعی دانشگاه آکسفورد رفتم که در دبی برگزار می شد. حین نهار با یک دوست ایرانی و یک عرب میانسال سریک میز بودیم و صحبت می کردیم. آن فرد را خیلی تحویل نگرفتم و بیشتر با دوست ایرانی مشغول صحبت بودم. ناگهان میزبان کنفرانس میکروفون را به دست گرفت و به همه اعلام کرد که یک شخصیت مهم سیاسی و سیاست گذار در جمع ماست که باید او را بشناسیم. آقای نمی دانم چی مسئول سازمان برنامه و بودجه قطر یعنی همان عربی که سر میز ما بود! حال تصور کن که چگونه بارواپاپا باید عوض می شد؟ بهرحال ازش سوال کردم چطور شد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یکهو مسیر توسعه را در پیش گرفتند گویی یک تحول جدی رخ داده….. گفت دوست من همه چیز به رهبری بر می گردد. در قطر از وقتی این امیر جدید حاکم شد دیدگاه جدیدی بر سر کار آمد و وقتی اراده توسعه باشد دیگر امکانات توسعه فراهم می شود. هنوز این جمله او در گوشم است که همه چیز به رهبری بر می گردد.

اگر به تحولات خیره کننده جهان عرب برگردیم باید متوجه بود که ریشه جدی همه این تحولات رسانه الجزیره است. الجزیره دانه ای بود که اینک ثمرات خیره کننده آن دارد ظاهر می شود و این هوشمندی این امیر با هوش قطر بود الجزیره را به این شکل به وجود آورد و از آن حمایت کرد و اینک ثمرات آن را دارد مشاهده می کند. قطر دارد کشوری می شود که به هیچ عنوان نتوان نادیده اش انگاشت. واقعا دلم می خواهد بدانم که در مغز این آدم چه می گذرد؟

2 دیدگاه

  1. بهمن said,

    آوریل 1, 2011 در 12:51 ق.ظ.

    سلام
    من پست هاي جديد كه نخونده بودم خوندم
    سال نو مبارك
    پست بودمروبط به ائتلاف خيلي جالب بود.
    درمورد دختر هاشمي هم اتفاقا منم همش همين رو مي گفتم، هاشمي اصلا گناهكار، دخترش هم جنايت كار جنگي ،‌اقا اينها رو بايد در دادگاه محاكمه كرد ديگه ، البته دادگاه به معني تمام كلمه . درضمن هر كسي هم كه به اينها توهين كنه مخصوصا از نوع علنيش ، خوب اونم جرمه و غير قانونيه
    بنويس كه من خيلي نوشته هات رو دوست دارم و تشكر مي كنم كه مي نويسي

  2. رضاکیانی said,

    آوریل 4, 2011 در 3:39 ق.ظ.

    عشق


بیان دیدگاه